Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Sju tips för ett starkare arbetsgivarvarumärke

För många företag är kompetensförsörjning en stor och växande utmaning. Konkurrensen om de bästa kompetenserna är tuff och därför blir det allt viktigare att bygga och underhålla ditt arbetsgivarvarumärke. I den här artikeln utforskar vi fördelarna med ett starkt arbetsgivarvarumärke samt ger dig sju konkreta tips på vad ditt företag kan göra för att bli mer attraktiva på arbetsmarknaden. Redo? Då kör vi.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Samma gamla tugg på brainstormingmötet?

Ibland tar det helt stopp. Idéerna dyker inte upp och den kreativa processen står och stampar. Att komma fram med en ny smart och unik marknadsföringskampanj kan ibland kännas som en omöjlig nöt att knäcka. Man kanske har fått skarpa direktiv av ledningen att ta fram något nytt och fräscht, som ska hjälpa företaget att ta nya marknadsandelar ... men det där kreativa flytet vill inte riktigt infinna sig. Känner du igen dig?traktiva på arbetsmarknaden. Redo? Då kör vi.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Omodern logga – behöver den verkligen bytas ut?

En logotyp, logga eller logo, är en visuell symbol som används för att representera en organisation, företag, produkt eller varumärke. Logotyper är en viktig del av företagsidentiteten och används för att skapa igenkänning och differentiering i marknadsföring och kommunikation. En logotyp kan vara en kombination av text och grafiska element, bara text eller enbart en unik symbol eller ikon. Den är utformad för att vara tydlig, enkel, minnesvärd och lätt att känna igen.

Läs mer